We streven naar extreme resultaten

Damian François (28) kan als geen ander vertellen over de generatie waarvoor digitalisering geen geheimen meer kent. Hij is onderdeel van deze groep. Samen met vijftig collega’s, grotendeels ook sub-dertigers, werkt hij via zijn bedrijf Techonomy aan de switch van een analoge naar een digitale (sport)wereld. “We zijn een full-service digitaal marketing bureau. Met talentvolle mensen helpen we organisaties dagelijks om met behulp van technologie, data en creativiteit de marketing- en salesresultaten te verbeteren. En de digitale wereld geeft ons de mogelijkheid om dat niet zomaar een beetje te verbeteren, nee, het gaat echt om het bereiken van extreme resultaten. Dat is onze ambitie!”

BRABANT BRAWL
De ambitie van Techonomy sluit naadloos aan bij het zijn van aanvoerder van ambitie van BrabantSport. “We werken al jaren samen, zitten ook in hetzelfde (SX-)gebouw in Eindhoven. Ongeveer de helft van ons werk speelt zich af op het terrein van sport en bewegen. Dat is prachtig, sport is een kernelement van het leven. Wat mij betreft mag het zelfs op de eerste plaats staan”, meldt de man die na een kwart eeuw voetbal nu vooral actief is op de padelbaan. Hij roemt het prachtige netwerk in het SX-gebouw, waar ook met andere partijen samengewerkt wordt. François, die vanaf zijn derde onlosmakelijk verbonden was met voetbal, noemt geen voetballer als hem gevraagd wordt naar zijn favoriete Brabantse sporter. “Ik ben niet zo van de helden, maar mijn eigen schoonzus, de zus van mijn vriendin, zet ik graag even in de spots. Dat is Malou Pheninckx die met Olympisch goud met haar hockeyteam terugvloog uit Tokio. Door van dichtbij mee te maken wat zij er allemaal voor over heeft gehad, verdient zij mijn respect.”

Naast sport is ook gamen een onderwerp waar Techonomy zich actief mee bezighoudt. “Er zijn nu generaties die volledig zijn opgegroeid en opgroeien met gaming. Merken en organisaties werken steeds vaker niet alleen langs de wereld van de sport, maar ook langs die van gaming. Niet voor niks hebben we daarom samen met BrabantSport de Brabant Brawl neergezet. Daar worden de werelden van gamen (digitaal) en bewegen (fysiek) bij elkaar gebracht. Juist om met een andere doelgroep in contact te komen. Voorbeelden zijn Just Dance, een dance game waarmee we in het centrum van Eindhoven stonden om te jeugd aan te sporen te bewegen. En ook het fysiek uitvoeren van FIFA skills bij de fundagen van NAC in Breda, waar ook Team BrabantSport ambassadeur en balvirtuoos Nasser El Jackson zijn moves liet zien.”

TAAKIE
Naast deze koppeling tussen de digitale en fysieke wereld worden er ook ten behoeve van de breedtesport mooie innovatieve producten ontwikkeld. “Veel verenigingen hebben moeite om taken aan vrijwilligers te koppelen. Met ons product Taakie helpen we hen dit beter vorm te geven. Maar ook op andere fronten dan de breedtesport werken we met partijen nauw samen. Een mooi voorbeeld is Team Jumbo-Visma. Wij bemoeien ons niet met welke ronden de wielrenners en schaatsers rijden, maar zetten onze digitale marketingexpertise in om de organisatie verder te brengen. De e-commerce propositie is daar een mooi onderdeel van, waar wij met intelligente campagnes de omzet een enorme boost hebben gegeven.” En waar BrabantSport in deze ambitie aan bij kan dragen? “Het netwerk en het BrabantSport Fonds helpen ons met het verwezenlijken van maatschappelijke impact. We trekken graag samen op!

Aan wie ik het stokje overgeef? Het zou leuk zijn als in de volgende nieuwsbrief iets gelezen kan worden over de Talent Academy Group. Vincent Kortbeek, aan jou de eer.”

Aanvoerder Techonomy ‘speelt’ digitaal op Champions League niveau