BrabantSport en DPG Media slaan handen ineen

Samen impact maken en inspireren met de kracht van topsport; dat is waar BrabantSport en DPG Media elkaar vinden. De grote media organisatie is een van de nieuwe trotse mediapartners van BrabantSport. Beide partijen kijken uit naar de samenwerking.

Via topsport brengt BrabantSport de Brabander in beweging. Topsport als aanjager én inspiratiebron voor de regio dus. ‘Dat doen we niet alleen. Dat doen we met ruim 120 partijen die net als wij geloven in de kracht van sport. En daar gelooft DPG Media ook in. Ik ben enorm blij met deze samenwerking’, aldus Michel Reinders, directeur-bestuurder van BrabantSport.  Deze samenwerking stelt BrabantSport in staat om het brede mediapalet van DPG Media in te zetten voor eigen communicatiedoelstellingen, maar ook om samen nieuwe campagnes te bedenken en daarmee de Brabander te inspireren. ‘Dankzij deze samenwerking gaan we meer mensen bereiken. We willen graag iedereen in Brabant inspireren, activeren en motiveren met sport als middel. Met naast Omroep Brabant ook DPG aan onze zijde als mediapartner kunnen we via lokale merken daar een nóg grotere stap in zetten’ vult Anne Beks teamleider Marketing en Communicatie van BrabantSport aan.   

BS DPG Paul Raats 2

Verbinding met de regio
Dirk Renders, directeur regio sales binnen DPG Media: Wij zien in BrabantSport een sterke strategische partner. Met alle verschillende merken kan DPG Media heel specifiek invulling geven op basis van de behoefte van bepaalde doelgroepen. “Wij zijn erg blij met dit partnership”, aldus Renders, die voornemens is om samen met de partners van BrabantSport de komende jaren mooie campagnes te bedenken. Vanuit DPG Media, en dan vooral in deze regio met de Brabantse titels, hebben we een rijke historie met sportminnend Brabant. Daar sluit het partnership met BrabantSport dan ook naadloos bij aan. We passen ook goed bij elkaar. “DPG Media gaat graag op zoek naar de verbinding met bedrijven om daar strategische samenwerkingen uit te laten vloeien, zowel lokaal, regionaal als nationaal. Net als BrabantSport willen we tot in de haarvaten van de samenleving actief zijn en mensen op allerlei manieren informeren en inspireren. Bo Vlemmings, verantwoordelijk voor deze regio als media adviseur en projectmanager van dit partnership binnen DPG Media vult aan: Ook op het gebied van mooie content maken hebben we elkaar al gevonden de afgelopen tijd. Voor de Olympische Spelen in Parijs maakten we samen met BrabantSport vanuit onze Brabantse titels (BD, ED en BN de Stem) een speciale editie in de vorm van een bijlage. Deze is enorm positief ontvangen. We kijken er dan ook naar uit om in de toekomst nog veel creatieve concepten met BrabantSport te bedenken en mooie campagnes te ontwikkelen, aldus Vlemmings.

BS DPG Paul Raats 10